Трговинско пословање

Akordeon - Studijski Program
Назив студијског програма: ССС ТРГОВИНСКО ПОСЛОВАЊЕ
Високошколска установа у којој се изводи студијски програм: Висока економска школа струковних студија Пећ у Лепосавићу
Образовно – научно/образовно – уметничко поље: Друштвено-хуманистичке науке
Научна, стручна или уметничка област: Економске науке
Врста студија: Специјалистичке струковне студије
Обим студија изражен ЕСПБ бодовима: 60 ЕСПБ
Назив дипломе: Специјалиста струковни економиста
Дужина студија: 1 година (2 семестра)
Година у којој је започела реализација студијског програма: 2010/2011.
Планирани број студената који ће се уписати на овај студијски програм: 50
Датум када је програм прихваћен од стране одговарајућег тела (навести ког): Уверење о акредитацији бр. 612-00-00443/2015-06 од 31.05.2016. године од Комисије за акредитацију и проверу квалитета, Београд; Дозвола за рад број: 612-00-02097/2010-04, Датум: 17.03.2011. год.
Језик на коме се изводи студијски програм: Српски
Година када је програм акредитован: 2016.
Веб адреса на којој се налазе подаци о студијском програму: http://www.ves-pec.edu.rs/
НАСТАВНИ ПЛАН (Акредитован: 31.07.2021.) Трговинско пословање
ДОКУМЕНТ Уверење о акредитацији студијског програма

Назив програма: Специјалистичке струковне студије (ССС) ТРГОВИНСКО ПОСЛОВАЊЕ

Циљ студијског програма: Образовање струковних економиста специјалиста из области трговинског пословања да примењују савремене концепте, методе и технике у доношењу рационалних оперативних и стратешких одлука у предузећима из сектора трговине у складу са захтевима савременог пословног окружења.

Врста студија: Специјалистичке струковне студије, 6.2 ниво високог образовања.

Исход процеса учења: Компетентан специјалиста струковни економиста за трговинско пословање поседује напредна академска и/или стручна знања која се односе на теорије, принципе и процесе, укључујући вредновање, критичко разумевање и примену у уској специјалистичкој области учења и/или рада (трговинском пословању). Решава сложене проблеме у уској специјалистичкој области учења и/или рада (трговинском пословању) у нестандардним условима. Примењује вештине успешне комуникације у интеракцији и сарадњу са другима из различитих друштвених група. Користи опрему, инструменте и уређаје релевантне за специјалистичку област учења и/или рада (трговинско пословање). Води сложене пројекте самостално и са пуном одговорношћу. Примењује етичке стандарде своје професије. Организује, контролише и обучава друге за рад. Анализира и вреднује различите концепте, моделе и принципе теорије и праксе. Испољава позитиван однос према значају целоживотног учења у личном и професионалном развоју.

Стручни назив Специјалиста струковни економиста.

Услови за упис на студијски програм: На овај студијски програм могу се уписати дипломирани студенти високих школа струковних студија или академија струковних студија (у трогодишњем трајању) у оквиру броја студената утврђених акредитацијом.

Листа изборних предмета дата је у прилогу у Табели 5.3. Студенти се током студија опредељују за 2 изборна предмета што укупно износи 9 ЕСПБ, односно 15% од укупног броја ЕСПБ. Начин избора предмета: у првом семестру студент бира један, и у другом семестру студент још један изборни предмет: по један предмет из две понуђене корпе (9 ЕСПБ).

Извођење студија одвијаће се кроз два основна облика наставе – предавања и вежбе. Предавања наставника – презентација и појашњења теоријско-методолошких концепата по областима уз коришћење примера из праксе и интерактивну дискусију, тематске и проблемске разговоре са привредницима и експертима из домаће и међународне праксе. Вежбе – апликативна и практична конкретизација градива изнетог на предавањима, кроз интерактивни рад, студије пословних случајева, пројекте, радионице, групне презентације, истраживачке радове, симулације и др.

Време реализације студијског програма износи 1 годину (2 семестра).

Бодовна вредност сваког предмета на овом студијском програму, обављања стручне праксе, израда стручно-истраживачког рада, као и израда завршног рада приказана је у оквиру структуре курикулума студијског програма.

Услови за прелазак са других специјалистичких струковних студијских програма истих или сродних области дефинисани су Статутом Високе економске школе струковних студија Пећ у Лепосавићу.

Трансфер ЕСПБ са других студијских програма одређен је јединственим начином одређивања броја ЕСПБ. Трансфер ЕСПБ са других високообразовних установа на овај студијски програм заснива се на јединственом начину одређивања ЕСПБ у систему образовања Србије.

Прилози за стандард 1:

  • Прилог 1.1. Публикација установе (у штампаном или електронском облику, сајт институције).

Сагласно сврси – мисији и циљевима ВЕШ ПЕЋ-Лепосавић, cврха студијскoг прoграма специјалистичких струковних студија Трговинско пословање садржана је у следећем:

  • да студентима пружи теоријска и практична знања и вештине за обављање предузетничких, управљачких и комерцијалних послова у предузећу за спољну и унутрашњу трговину;
  • да код студената развије аналитичке и логичке способности у уочавању, формулисању, анализирању и решавању сложених пословних проблема у области трговине, као и из подручја логистике, транспорта, шпедиције и осталих пратећих трговинских делатности, кроз сублимацију знања из савременог пословања предузећа, менаџмента, рачуноводства, финансија и маркетинга, како би успешно генерисали предвиђања о будућем пословању компаније;
  • да студента оспособи да систематски и објективно идентификује, прикупља, анализира и објављује информације о тржишту са циљем да помогне менаџменту при доношењу одлука које се односе на идентификацију и решавање проблема и могућности у пословању предузећа;
  • да студентима пружи продубљена знања која омогућавају праћење и испитивање жеља и потреба потрошача, уз примену правног оквира и познавања квалитета производа, како би се у потпуности одговорило на потребе купаца и тржишта као целине;
  • да студентима пружи шири концептуални оквир на пословање компаније у савременом дигиталном добу и симбиозу његових пословних функција у актуелној дигиталној трансформацији;
  • да студенти, сублимирајући знања из економије и финансија која су стекли на основним струковним студијама, развију стратегију и лидерство, као и да доносе одлуке у новом електронском концепту пословања.

Прилози за стандард 2:

  • Прилог 1.1. Публикација установе (у штампаном или електронском облику, сајт институције).

Висока економска школа струковних студија има за циљ висок квалитет процеса студија и квалитет дипломаца у складу са принципима познатих европских и светских високих школа и факултета. Сарадња школе са удружењима, агенцијама, предузећима и институцијама из земље и иностранства омогућиће стварање услова за развој истраживачког, образовног и консултантског рада студената што ће допринети њиховој укупној научној и стручној афирмацији.

Поред наведених општих циљева институције, циљ студијског програма специјалистичких струковних студија Трговинско пословање је да студента оспособи за примену стеченог оперативног знања из струке трговинског пословања. Очекивања су да ће студенти по завршетку специјалистичких струковних студија адекватно да примењују стечена знања и искуства у реализацији и остваривању трговинског пословања у предузетничким институцијама, јер је започињање предузетничког пословања директно везано за познавање основних предузетничких активности струковног карактера.

Сагласно мисији и циљевима ВЕШ ПЕЋ – Лепосавић у оквиру које се реализује наставни процес, кључни циљеви студијскoг прoграма специјалистичких струковних студија Трговинско пословање су:

  • да образује специјалисте струковне економисте, са високим степеном професионалног, теоријског и практичног знања које се успешно може применити у обављању пословних активности и решавању конкретних проблема у трговинском пословању предузећа;
  • да студентима пружи знања и вештине како би успешно спроводили маркетинг активности предузећа у циљу задовољавања потреба и жеља потрошача на начин који обезбеђује повећање профита и продаје;
  • да се студенти оспособе да примењују савремене концепте, методе и технике напредне анализе података, ради креирања, вредновања и имплементирања пословних стратегија;
  • да користе напредну пословну аналитику у анализи тржишта, како би предвидели будуће шансе и могућности предузећа, уз истовремено минимизирање слабости и избегавање претњи у савременом начину пословања;
  • да код студената развију способност да анализирају и вреднују различите концепте, моделе и принципе теорије и праксе у области трговине;
  • да код студената развију способност да организују, контролишу и обучавају друге за рад у области трговинског пословања предузећа;
  • да студенте припреме да испољавају позитиван однос према значају целоживотног учења у личном и професионалном развоју;
  • да студенте припреми да примењују вештине успешне комуникације у интеракцији и сарадњи са другима из различитих друштвених група;
  • да студенте оспособе да користе и специјализовану опрему, инструменте и уређаје релевантне за трговину.

Прилози за стандард 3:

  • Прилог 1.1. Публикација установе (у штампаном или електронском облику, сајт институције).

Студијски програм Трговинско пословање усмерен је на стицање специјализованих знања из економске струке, али истовремено не занемарујући стручна знања из области економије. При састављању овог студијског програма, посебна пажња је посвећена стручним знањима али не занемарујући и научне темеље струке.

У дефинисању исхода учења високошколска институција поштовала је следећа начела:

  • описи исхода учења студијског програма специјалистичких струковних студија Трговинско пословање усклађени су са дескрипторима исхода учења Националног оквира квалификација Републике Србије (НОКС);
  • компетенције које студенти стичу током образовања усаглашени су са исходима учења дефинисаним у Закону о националном оквиру квалификација Републике Србије (ЗНОКС) и Националном оквиру квалификација Републике Србије (НОКС). Посебна пажња је посвећена стручним знањима али не занемарујући и научне темеље струке.

Опште компетенције студената

Савладавањем овог студијског програма студент стиче основне компетенције да:

  • самостaлно изврши анализу, синтезу, предвиђање решења и последица;
  • врши квалитативна и квантитативна истраживања, овлада методама, поступцима и процесима истраживања;
  • развија критичко и самокритичко мишљење и приступ у решавању проблема;
  • примени стечена знања у пракси;
  • развија комуникационе способности и спретност, способност презентовања свог рада као и сарадњу са ужим социјалним и међународним окружењем;
  • поседује професионалну етику.

Предметно-специфичне компетенције студената

Савладавањем овог студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:

  • темељно познавање и разумевање трговинског пословања и пословања предузећа, уопште;
  • решавање конкретних проблема у трговинском пословању предузећа уз употребу научних метода и поступака;
  • врши напредну пословну аналитику, повезујући основна знања из трговинског менаџмента, трговине уопште и електронске трговине, маркетинг истраживања и пословних комуникација са успешним и тржишно одговорним пословањем предузећа;
  • прати и имплементира иновације у области трговинског пословања;
  • развија вештине и спретност у примени знања у појединим стручним областима у оквиру вежби и семинарских радова;
  • успешно употребљава информационо-комуникационе технологије у овладавању знањима из области трговинског пословања.

Опис исхода учења

Након завршетка специјалистичких струковних студија Трговинско пословање студент:

  • поседује напредна академска и стручна знања која се односе на теорије и принципе, процесе, укључујући вредновање, критичко разумевање и примену у области трговинског пословања;
  • решава сложене проблеме у области трговинског пословања у нестандардним условима и предузимљив је у њиховом решавању;
  • примењује вештине успешне комуникације у интеракцији и сарадњи са другима из различитих друштвених група;
  • користи опрему, инструменте и уређаје релевантне за трговинско пословање;
  • предузимљив је у решавању проблема у нестандардним условима;
  • води сложене пројекте самостално и са пуном одговорношћу;
  • примењује етичке стандарде своје професије;
  • организује, контролише и обучава друге за рад;
  • анализира и вреднује различите концепте, моделе и принципе теорије и праксе, унапређујући постојећу праксу;
  • испољава позитиван однос према значају целоживотног учења у личном и професионалном развоју.

Из ових разлога се процењује да ће студенти, који успешно заврше ове студије, бити тражени и да неће имати проблема при запошљавању.

Прилози за стандард 4: